Saturday 26 November 2016

Cara membuat Table of Content,Citation, List of Figure & Table menggunakan Microsoft Word


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Assalamualaikum :)

Salam zohor, salam Perak Amanjaya..dalam entri-entri yang lepas saya sudah  tunjukkan tutorial untuk menghasilkan sijil penyertaan dan membuat lembaran data menggunakan Microsoft Excel. Jadi hari ini, saya nak tunjukkan satu video tutorial cara membuat Table of Content,Citation, List of Figure & Table menggunakan Microsoft Word . Kita buat video supaya senang korang faham dan ia merupakan pertama kali  buat saya menghasilkan video tutorial.

Perisian (baca Software) yang digunakan adalah Camstudio dan Windows Movie Maker. Mula-mula nak hasilkan video ni memang akan rasa susah, sebab tidak biasa. Tapi atas bantuan Mr Google &  Mr YouTube saya rasa wooww, sangat menarik, sangat ohsemm,,benda dah lama ada tapi baru sekarang mengeksplorasi..rasa dah ketinggalan jauh dah ni..ICT itu luas..ehmm

so, enjoy yourself & watch  this video ☺




Bawah ni merupakan link bagi thesis yang saya dah edit
Klik ⇊ untuk melihat 



No comments:

Post a Comment