Wednesday 30 November 2016

Pembentangan Tugasan menggunakan PREZI

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Assalamualaikum :)


Selamat pagi..dah sarapan ke belum? Kalau belum mai sama-sama p menyorok kat Kafe KAB, pekena roti canai teloq. Saya belanja, hampa bayar. Ok.

Sebelum ni, selalunya pelajar  nak membentangkan  hasil kerja ataupun idea akan selalu guna Microsoft PowerPoint kerana melalui ia kita mampu menghasilkan slaid-slaid persembahan yang menarik. Persembahan elektronik biasanya digunakan untuk tujuan pembentangan seperti pembentangan seminar, pembentangan oleh kuliah oleh pensyarah dan pembentangan tugasan oleh pelajar. 

Tetapi, saya tak nak cerita pasal Microsoft PowerPoint ni,sebab ada lagi satu perisian pembentangan online yang boleh kamu hasilkan slaid-slaid persembahan yang lebih menarik & gempak. Jeng jeng jengg...

PREZI !! 



Apa yang menariknya Prezi ni, dia sudah sediakan template persembahan slaid, sangat banyak, hanya perlu pilih dan edit untuk diletakkan maklumat pembentangan. Yang tidak menariknya, kena bayar, ada la kategori dia, tapi saya guna yang percubaan ja (baca trial).. Pautan  (baca link)  di bawah adalah hasil slaid pembentangan saya mengenai demam denggi menggunakan perisian Prezi.


⇓⇓

No comments:

Post a Comment